Waarom is mijn inhoud verwijderd?
1. Wat moet ik doen als specifieke inhoud op mijn profiel is verwijderd?
Als je profiel is gemodereerd, ontvang je een bericht waarin de reden voor onze beslissing wordt uitgelegd. We raden je ook aan om de algemene voorwaarden en communityrichtlijnen van het platform door te nemen om de voorwaarden te begrijpen die van toepassing zijn op jouw gebruik van onze diensten.
2. Kan ik in beroep gaan tegen de beslissing?
Ja, je hebt het recht om binnen 6 maanden na de kennisgeving van onze moderatiebeslissing een klacht in te dienen (in beroep te gaan) tegen het besluit. Als je een gebruiker bent die zich in de Europese Unie bevindt, zullen we een dergelijk beroep behandelen in overeenstemming met de digitaledienstenverordening (Digital Services Act).
3. Ik heb illegale inhoud gemeld en jullie hebben besloten hiertegen geen actie te ondernemen. Kan ik in beroep gaan tegen deze beslissing?
Ja, je hebt het recht om binnen 6 maanden klacht in te dienen tegen onze beslissing om geen actie te ondernemen naar aanleiding van je melding van illegale inhoud. Als je een gebruiker in de Europese Unie bent, zullen we een dergelijk beroep behandelen in overeenstemming met de digitaledienstenverordening.
4.Hoeveel tijd heb ik om klacht in te dienen tegen een besluit?
Je hebt de mogelijkheid om binnen 6 maanden na de kennisgeving van onze moderatiebeslissing in beroep te gaan. Na deze tijd kun je niet meer in beroep gaan tegen het moderatiebesluit.
5. Hoe dien ik een beroep in?
Je kunt beroep aantekenen via het volgende formulier: APPEAL FORM.
6. Welke informatie moet ik in mijn klacht vermelden?
Bij het indienen van een beroep is het belangrijk om duidelijk en beknopt te zijn. Vul alle verplichte velden in, geef informatie over de specifieke moderatieactie waartegen je in beroep gaat en geef een gedetailleerde uitleg waarom je denkt dat de beslissing onjuist of onterecht was.
7. Wat als mijn beroep succesvol is?
Als je beroep succesvol is, wordt je gemodereerde profiel of inhoud mogelijk hersteld en worden de beperkingen in verband met de moderatie mogelijk opgeheven. Je zou ook een bericht moeten ontvangen waarin de beslissing wordt bevestigd. Het is mogelijk dat we de inhoud niet opnieuw online plaatsen (bijvoorbeeld als deze content niet langer door ons wordt bewaard vanwege privacy bewaartermijnen), maar dat je de inhoud wel opnieuw mag uploaden.
8.Heb ik andere (externe) verhaalsmogelijkheden?
Als je een gebruiker bent die zich in de Europese Unie bevindt, en als je het niet eens bent met onze beslissingen, kun je je zaak voorleggen aan een instantie voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting. In het kader van de digitaledienstenverordening zullen de EU-lidstaten de nationale organen voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting certificeren die in aanmerking komende geschillen zullen behandelen.Wij zullen samenwerken met de instantie voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting in overeenstemming met dedigitaledienstenverordening. Houd er echter rekening mee dat we niet gebonden zijn door beslissingen van dergelijke instanties. Op dit moment zijn er nog geen buitengerechtelijke schikkingsinstanties gecertificeerd en zijn de (nationale) processen voor het aanbieden en behandelen van zaken nog niet vastgesteld.
9. Waar kan ik meer informatie vinden over de digitaledienstenverordening en mijn rechten als gebruiker?
Als je een gebruiker in de Europese Unie bent, is de digitaledienstenverordening van toepassing. Voor uitgebreide informatie over de digitaledienstenverordening en je rechten als gebruiker kun je terecht op officiรซle overheidswebsites, juridische bronnen, zoals.
Onthoud dat de specifieke details van de genomen moderatieacties kunnen verschillen tussen verschillende online platforms en rechtsgebieden, omdat de wetgeving of wat wel en niet “legaal” is per rechtsgebied kan verschillen. Blijf op de hoogte van je rechten onder de digitaledienstenverordening, zodat je beter je weg kan vinden in deze context.