Online hulp Alle antwoorden op jouw vragen
FAQ
Categorieën Meestgestelde vragen
Categorieën
Meestgestelde vragen
Terug

Wat moet ik doen als iemand anders met mijn bankpas aankopen heeft gedaan?

Gevallen van hacking of frauduleus gebruik van een credit- of debitcard wordt zeer serieus genomen door onze teams. Deze meldingen hebben meestal een van de volgende oorzaken:

1 / Je bent een klant van Lexa

Als je een profiel hebt op de site, controleer dan eerst je aankoopgeschiedenis via “Mijn account” om te zien of deze betaling inderdaad voor je profiel verricht is of niet. Als de laatste Lexa aankopen zonder je toestemming hebben plaatsgevonden kan het zijn dat je profiel werd gehackt. Als dit het geval is, zul je ongewone activiteiten vinden op je profiel (veranderd wachtwoord, woonplaats, gezonden berichten, enz.).
Creëer dan onmiddelijk een nieuw profiel met een ander e-mailadres en een nieuw wachtwoord. Als dat gedaan is, neem dan contact met onze Customer Care, geef je oude gebruikersnaam en je nieuwe klantnummer. Je kunt je klantnummer onder “Mijn account” vinden. De adviseur zal dan je vorige profiel sluiten, en je abonnement op je nieuwe profiel overschrijven.

2 / Je hebt jezelf nooit bij Lexa ingeschreven

Als je je nooit bij ons ingeschreven hebt, en er zijn incasso’s gemaakt op je creditcard, neem dan onmiddellijk contact op met je bank om oppositie te maken. De bank zal voorkomen dat nieuwe transactie op je creditcard worden gemaakt. Je bank zal ook in staat om frauduleuze aankopen terug te betalen. In dit geval heeft er iemand zichzelf toegang verschaft tot je creditcardgegevens, en hier hebben wij helaas geen controle op.

 

Twee situaties kunnen helaas voorkomen:

1 / Je bent een klant van Lexa
Als je een profiel hebt op de site, controleer dan eerst je betaling geschiedenis op “Mijn instellingen en Membership” en neem onmiddellijk contact met je bank.
Gevallen van hacking of frauduleus gebruik van een creditcard wordt zeer serieus genomen door onze teams. In geval van vermoeden, danken wij je om contact op te nemen met onze Customer Care: customercare@contact.lexa.nl.

Als de laatste Lexa aankopen zonder je toestemming hebben plaats gevonden, kan je profiel zijn gehackt. Als dit het geval is, zul je ongewone activiteiten vinden op je profiel (veranderd wachtwoord, woonplaats of leeftijd, gezonden berichten, enz.).
Creëer dan onmiddelijk een nieuw profiel met een ander e-mailadres en een nieuw wachtwoord. Als dat gedaan is, neem dan contact met onze Customer Care, geef je oude gebruikersnaam en je nieuwe klantnummer. Je kunt je klantnummer in “Mijn instellingen en membership” vinden. De adviseur zal dan je vorige profiel sluiten, en je abonnement op je nieuwe profiel overschrijven.

2 / Je hebt jezelf nooit bij Lexa ingeschreven
Als je je nooit bij ons ingeschreven hebt, en incasso’s zijn gemaakt op je creditcard, neem dan onmiddellijk contact op met je bank om oppositie te maken. De bank zal voorkomen dat nieuwe transactie op je creditcard worden gemaakt. Je bank zal ook in staat om frauduleuze aankopen terug te betalen .

Twee situaties kunnen helaas voorkomen:

1 / Je bent een klant van Lexa
Als je een profiel hebt op de site, controleer dan eerst je betaling geschiedenis op “Mijn instellingen en Membership” en neem onmiddellijk contact met je bank.
Gevallen van hacking of frauduleus gebruik van een creditcard wordt zeer serieus genomen door onze teams. In geval van vermoeden, danken wij je om contact op te nemen met onze Customer Care: customercare@contact.lexa.nl.

Als de laatste Lexa aankopen zonder je toestemming hebben plaats gevonden, kan je profiel zijn gehackt. Als dit het geval is, zul je ongewone activiteiten vinden op je profiel (veranderd wachtwoord, woonplaats of leeftijd, gezonden berichten, enz.).
Creëer dan onmiddelijk een nieuw profiel met een ander e-mailadres en een nieuw wachtwoord. Als dat gedaan is, neem dan contact met onze Customer Care, geef je oude gebruikersnaam en je nieuwe klantnummer. Je kunt je klantnummer in “Mijn instellingen en membership” vinden. De adviseur zal dan je vorige profiel sluiten, en je abonnement op je nieuwe profiel overschrijven.

2 / Je hebt jezelf nooit bij Lexa ingeschreven
Als je je nooit bij ons ingeschreven hebt, en incasso’s zijn gemaakt op je creditcard, neem dan onmiddellijk contact op met je bank om oppositie te maken. De bank zal voorkomen dat nieuwe transactie op je creditcard worden gemaakt. Je bank zal ook in staat om frauduleuze aankopen terug te betalen.

  • Via desktop Klik om te wijzigen
  • Via mobiele site Klik om te wijzigen
  • Via de Meetic app Klik om te wijzigen
Is dit een antwoord op jouw vraag?
Ja Nee
Bedankt voor je bezoek aan onze Online help pagina. Veel plezier op de site!

Neem contact op met het Customer Care Team voor een antwoord op jouw vraag.