Online hulp Alle antwoorden op jouw vragen
FAQ
Categorieën Meestgestelde vragen
Categorieën
Meestgestelde vragen
Terug

Wat kan ik doen in geval van cyberpesten?

Bij Meetic kunnen singles in actie komen tegen cyberpesten. Je kunt twee acties ondernemen om jezelf te beschermen en het ons mogelijk maken om in te grijpen als je opdringerige, vernederende of beledigende berichten of ongepaste foto’s ontvangt:

– De persoon rapporteren door op de knop ‘Melden’ te klikken in de inbox
– De persoon blokkeren, zodat deze geen contact meer met je kan opnemen.

In beide gevallen wordt ons moderatie- en veiligheidsteam gewaarschuwd. Zij nemen zo snel mogelijk maatregelen: van waarschuwingen tot definitieve verwijdering van het account, want voor dit onderwerp geldt een zero tolerance-beleid.

Bij Lexa kunnen singles in actie komen tegen cyberpesten. Je kunt twee acties ondernemen om jezelf te beschermen en het ons mogelijk maken om in te grijpen als je opdringerige, vernederende of beledigende berichten of ongepaste foto’s ontvangt:

– De persoon rapporteren door op de knop ‘Melden’ te klikken in de inbox
– De persoon blokkeren, zodat deze geen contact meer met je kan opnemen.

In beide gevallen wordt ons moderatie- en veiligheidsteam gewaarschuwd. Zij nemen zo snel mogelijk maatregelen: van waarschuwingen tot definitieve verwijdering van het account, want voor dit onderwerp geldt een zero tolerance-beleid.

De virtuele coach Lara helpt mee aan het voorkomen en detecteren van vormen van cyberpesten.

Lara grijpt in als er te veel berichten naar dezelfde persoon worden gestuurd zonder dat daarop gereageerd wordt. Lara controleert of alles goed gaat, legt zo nodig uit wat je kunt doen (melden/blokkeren) en helpt je een eind te maken aan deze situatie.

Bij Lexa kunnen singles in actie komen tegen cyberpesten. Je kunt twee acties ondernemen om jezelf te beschermen en het ons mogelijk maken om in te grijpen als je opdringerige, vernederende of beledigende berichten of ongepaste foto’s ontvangt:

– De persoon rapporteren door op de knop ‘Melden’ te klikken in de inbox
– De persoon blokkeren, zodat deze geen contact meer met je kan opnemen.

In beide gevallen wordt ons moderatie- en veiligheidsteam gewaarschuwd. Zij nemen zo snel mogelijk maatregelen: van waarschuwingen tot definitieve verwijdering van het account, want voor dit onderwerp geldt een zero tolerance-beleid.

De virtuele coach Lara helpt mee aan het voorkomen en detecteren van vormen van cyberpesten.

Lara grijpt in als er te veel berichten naar dezelfde persoon worden gestuurd zonder dat daarop gereageerd wordt. Lara controleert of alles goed gaat, legt zo nodig uit wat je kunt doen (melden/blokkeren) en helpt je een eind te maken aan deze situatie.

  • Via desktop Klik om te wijzigen
  • Via mobiele site Klik om te wijzigen
  • Via de Meetic app Klik om te wijzigen
Is dit een antwoord op jouw vraag?
Ja Nee
Bedankt voor je bezoek aan onze Online help pagina. Veel plezier op de site!

Neem contact op met het Customer Care Team voor een antwoord op jouw vraag.